Apr 7, 2012

WARR Today :: New Signals at Hantu Station

New signals were installed in Hantu station and Sibine station.
These signals control the flow of the train in a station yard.

Hantu駅とSibine駅に新しい信号が設置されました。
これらの信号は駅構内での列車の流れをコントロールします。

Then, let's pursue an actual motion with sequential photographs.

それでは実際の動きを連続写真で追いかけてみましょう。

The place is Hantu station.
At this station, the 2nd track of right-hand side is the main line, and the 1st track of left-hand side is the sidetrack.
Switches are controlled so that a train can pass the 2nd track usually.

場所はHantu駅です。
この駅は右側の2番線が本線、左側の1番線が待避線です。
普段は2番線を列車が通過できるようにポイントが制御されています。

First, the first train comes in.

まず、最初の列車が入線します。


Several seconds after the first train comes in, the switch converts and it changes the course of trains from the main line to the sidetrack.

最初の列車が入線して数秒後、奥のポイントが転換し、構内の進路を本線から待避線に切り替えます。


Starter signals also change simultaneously with it and the signal by the side of the sidetrack displays advance.
At this time, the home signal which is in a way outside the switch does not change yet.

それと同時に出発信号機も切り替わり、待避線側の信号が進行を表示します。
このとき、ポイントの外方にある入場信号機はまだ変化しません。


Next, another train has gone also into the sidetrack.

次に、待避線側にも列車が入ってきました。


And since all the tracks of this station have been buried, the home signal displays stop.

そしてこの駅にこれ以上列車が入れなくなったので、入場信号機が停止を表示します。


These new type of signal systems are installed in Hantu station and Sibine station.

この新しいタイプの信号機システムはHantu駅とSibine駅に設置されています。


From now on, this system will extend functions, will detect the train which is between stations, and will control starter signals.
Then, the control function of automatic operation trains will be added.
Finally I aim at completion of the system which can perform employment of express.

今後、このシステムを元に機能を拡張します。
将来は駅間にいる列車を感知して出発信号機を制御するようになる予定です。
その後、自動運転列車の走行コントロール機能を追加します。
最終的には急行列車の運用ができるシステムを目指しています。

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