Jun 15, 2011

WARR Today :: Andraca Station

The construction of the Andraca station started.

Andraca駅の建設が始まりました。

This station is a terminal of the first stage construction.
There is a switch in the east of the station, and is one platform and are two railway tracks at the station.
The railway track that diverges with the switch and is postponed to the northwest might be connected with the second stage.
This switch is considerably an acute angle assuming that it is in the main line, and the train that passes over here will have to go slowly.

この駅が第一期工事の終点になります。
駅の東方にポイントがあり、1面2線の構成です。
Gunda方面から入ってきて右に延びる線が将来の第二期へとつながる線になります。
このポイントは本線の分岐としてはかなり急角度です。


The overhead wiring pillar is seen to be built at the station.
I decided to provide a structural standard concerning the overhead wiring, and to reproduce the electrification railway in the WARR line.

これまでのWARR線では見られなかった架線柱が見えます。
架線とそれに付帯する構造の規格を定めて、WARR線は最終的に電化鉄道線を再現することにしました。

There is 6m height from the top of the rail under the overhead wiring.
I decided this height referring to the height of the body of the Garaxy steam locomotive made of MsR&D.
I also investigated the height of vehicles made by H8 Motors.
It is thought that the vehicle where height more than this is needed is very few though it is not because all railway vehicles of InWorld were confirmed.

レール面上から架線までの高さは6mあります。
この高さはM's R&D製のGaraxy蒸気機関車の車体高さを参考にして決定しました。
InWorldの全鉄道車両で確認したわけではありませんが、これ以上を必要とする車両もそうそうないだろうということで。


There is Andraca Overbridge that is the maximum bridge in the WARR line next to the station.
This is Suspension Bridge with just 50m span between towers.
The switch in the station east is set up on this bridge.
This shows narrowness on the site.

駅の隣にはWARR線最大の橋であるAndraca Overbridgeがあります。
これはタワー間のスパンがちょうど50mある吊り橋です。
駅手前のポイントは、この吊り橋上に設置されています。
こんなところにも敷地の狭さが見え隠れしています。


This photograph is from a station platform to the appearance in the east.
Do you see the switch is on the bridge?
This Suspension Bridge is a kind of single span bridge, and the structure that only the digit between towers is hung with the cable. Both of the digit outside of the tower are away from the cable. Therefore, the switch can be set up on the bridge.
To set up the switch here, this bridge became a single span bridge.

駅ホームから東を望みます。
ポイントの位置は既に吊り橋の上なのが分かるでしょうか。
この吊り橋は単径間橋で、桁がケーブルで支えられているのはタワーの間の1スパンのみという構造です。タワーの外側は通常のトラス構造になっているので、左右非対称なポイントの設置ができます。
むしろポイントを設置するために単径間構造になったと言うべきですが。

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